preskoči na sadržaj

Centar za odgoj,obrazovanje i rehabilitaciju Križevci

Edukacija
Stručna suradnila logopedinja je u petak, 12.11.2021., sudjelovala na dvije online edukacije. U jutarnjem terminu održano je Međužupanijsko stručno vijeće logopeda na kojem se raspravljalo o aktualnim temama školskih logopeda.
U poslijepodnevnom terminu održana je Talk Tools edukacija u organizaciji Feralić centra Zadar na kojoj se govorilo o Terapiji oralnog pozicioniranja u ranoj podršci djece s Downovim sindromom, a primjenjiva je za svu djecu s hipotonijom.
U našem Centru primjenjujemo Talk Tools pomagala za poticanje predvještina hranjenja, pijenja i govora.

Edukacija
Stručna suradnica logopedinja Nataša, sudjelovala je 21. i 22. lipnja 2021. na online edukaciji i treningu korištenja i uvođenja PECS sustava komunikacije.
PECS (The Picture Exchange Communication System) predstavlja sustav komunikacije koji se temelji na razmjeni sličica. Razvili su ga Lori Frost i Andy Bondy prvenstveno za djecu iz autističnog spektra ali koristi se i kod drugih komunikacijskih poremećaja. Ova metoda sve se više koristi kao komunikacijsko treniranje, kako kod djece tako i kod odraslih sa različitim dijagnozama gdje postoje poteškoće u funkcionalnom komuniciranju. PECS ne usporava i ne smanjuje verbalnu komunikaciju jer se koristi u kombinaciji s verbalnim uputama. Korištenje ovog tipa komunikacije može započeti bilo kada, brzo se usvaja i neovisno je o starosnoj dobi. Različita istraživanja pokazala su da PECS metoda potiče komunikaciju, odnosno socijalnu interakciju djece sa okolinom u različitim uvjetima (škola, dom.. ), te unapređuje inicijaciju komunikacije a samim time reducira reakcije frustracije, poveća samopouzdanje i sigurnost. Korištenje PECS metode dovodi do porasta i u verbalnoj komunikaciji.
Pripremila: Nataša Mustić, stručna suradnica logopedinja
 

Edukacija

Stručna suradnica logopedinja sudjelovala je na online edukaciji za korištenje PredČip testa. Testom za procjenjivanje predvještina čitanja i pisanja procjenjuje se djetetova jezična spremnost za ovladavanje početnih školskih vještina, čitanja i pisanja. Test je trijažni s ciljem otkrivanja one djece čija postignuća na testu upućuju na teškoće u jezičnom razvoju ili na teškoće početnog čitanja i pisanja i kojima je potrebna daljnja logopedska procjena.

 


Europski dan logopeda
Već petnaestu godinu Hrvatsko logopedsko društvo u suradnji sa CPLOL-om, krovnombeuropskom asocijacijom logopeda, obilježava 6. ožujka, Europski dan logopedije. Svake je godine taj dan posvećen određenoj problematici s područja jezično-govorno-glasovne
komunikacije kojom se bave logopedi, a ove godine, u skladu s vremenom u kojem živimo, tema je Telepraksa u logopediji.
2020. je na svaki način bila izazovna godina i otvorila brojna pitanja na koja je brzo i učinkovito trebalo naći odgovor. Telepraksa je vid telemedicine gdje su usluge osigurane posredstvom suvremenih tehnologija i onda kada su korisnici i stručnjaci razdvojeni. Uslijed pandemije virusa COVID-19 telemedicina je ušla u svakodnevnu uporabu, pa je tako svoje mjesto pronašla i u logopedskoj praksi.
U skladu s time, i Europski dan logopedije će se ove godine obilježiti online edukacijama i predavanjima.
 
Stručna suradnica logopedinja, Nataša Mustić.

Valentinovo

Otvorili smo našu "Zaljubljenu škrinjicu" i pronašli puuuno lijepih čestitki, pisama i crteža za Valentinovo!


MŽSV stručnih suradnika logopeda

11.2.2021. naša logopedinja sudjelovala je na online Međužupanijskom strućnom vijeću stručnih suradnika logopeda.


Svjetski dan pošte
Svjetski dan pošte obilježava se 9. listopada svake godine, a proglašen je 1969. godine na Svjetskom poštanskom kongresu u Tokiju.
Svrha Svjetskog dana pošte je osvješćivanje uloge pošte u svakodnevnim životima ljudi i tvrtki, kao i njezina doprinosa u svjetskom društvenom i gospodarskom razvoju.
 
Naši učenici obilježit će ga izradom razglednica, pisanjem pisama i porukama svojim prijateljima. Pisma će ubaciti u školski sandučić.
 

Svjetski dan glasa

Svjetski dan glasa i zdravlja glasnica obilježava se 16. travnja.

Glas je vrlo važan „alat“ u svakodnevnoj komunikaciji i radu. Međutim svijest o važnosti glasa javlja se tek onda kada glas oboli ili ga izgubimo. Smanjenje glasovnih mogućnosti može znatno utjecati na učinkovitost i jasnoću govora i dovesti do teškoća, a ponekad može smanjiti ili čak ugroziti i radnu sposobnost.  Važno je da ne zapuštate svoj glas, već da  se pravovremeno javite liječniku  specijalisti otorinolaringologu - fonijatru, koji će utvrditi uzrok nastanka  promuklosti i uputiti vas logopedu. Logoped može pomoći i u slučajevima gubitka govora uslijed operativnog odstranjenja grkljana. 

Pohađanjem logopedske terapije možete jednostavnim postupcima brzo naučiti kako uspostaviti pravilnu fonaciju bez napora, boli i promuklosti.


Logopedske igre

Naša logopedinja Nataša Mustić predlaže logopedske igre i vježbe koje će ispuniti vaše vrijeme i pri tome vježbati komunikaciju, jezik, govor i motoriku.

 

LOGOPEDSKE IGRE I POTICANJE JEZIČNO – GOVORNOG

RAZVOJA

Igra je djetetovo najprirodnije okruženje i oblik života u kojem najlakše i najbrže uči.

Stoga, jezično govorni razvoj možete najjednostavnije poticati kroz igru od najranije

dobi tako da:

· pomažete djeci razlikovati šumove, zvukove, glasove i riječi

· nauče oponašati životinje, radnje,događaje, socijalne geste

· razvijate ritam igrajući ritmičke igrice, pjevajući pjesmice, brojalice

· potičete dijete na komunikaciju s različitim osobama i u različitim situacijama

· pričate djetetu o sebi i svom djetinjstvu-time zadovoljavate njihovu znatiželju i

potičete usvajanje novih riječi i razumijevanje

· imenujete stvari u djetetovoj okolini, time se razvija ekspresivni rječnik

· potičete motorički razvoj; šetajte s djetetom, ljuljajte se…

· zadovoljite djetetove potrebe za novim saznanjima, nađite uvijek vremena

odgovoriti na dječja pitanja- oni tako uče

· u komunikaciji s djetetom upotrebljavajte riječi koje ga potiču da više govori,

npr:''Pričaj mi više o tome'', ''…i onda?''…

· postavljajte djetetu otvorena pitanja poput:''Kako si to učinio?'', ''Kako je to

bilo?'' i slično.

· izbjegavate komunikacijske nesporazume jer dijete s jezično govornim

poteškoćama ne može uvijek riječima izraziti svoje želje, potrebe i doživljaje. To ga

rastužuje i ljuti te stoga katkad gubi kontrolu nad svojim ponašanjem. Oprostite mu.

 

Prijedlog aktivnosti poticajnih za jezično - govorni razvoj

VJEŽBE GOVORNIH ORGANA

Vježbe za pokretljivost jezika

Dijete ponavlja za Vama

· polagano pokretanje jezika prema naprijed (isplaziti jezik)

· polagano pokretanje jezika prema natrag

· polagano pokretanje jezika gore-dolje (prema vrhu nosa pa prema bradi)

· pomicati jezik lijevo-desno u kutove usana

· vrškom isplaženog jezika dodirnuti gornju, pa donju usnicu

· otvorene usne oblizati jezikom (kružni pokreti jezikom)

 

Vježbe za pokretljivost usana

Dijete ponavlja za Vama

· zaokružiti usne- dati poljubac

· razvući usne

· stisnuti usne

· pokušati držati olovku iznad gornje usne

· vježbe puhanja- puhati balon, puhati u svijeću….

 

Vježbe mimike lica

Dijete ponavlja za Vama

· zatvarati i otvarati oči

· stisnuti oči i naborati nos

· smiješiti se

· napraviti ljutito lice i tužno lice

 

IGRANJE SA ZVUKOVIMA

''Pogodi tko se glasa''

Svrha: razlikovati i oponašati različite zvukove

Za uzrast: od prve godine

Što vam treba: sličice životinja

Kako igrati: stavite sličice na stol i glasajte se onako kako se glasa životinja, a djeca

pogađaju i imenuju životinju, zatim Vi imenujte i tražite od djeteta da ono oponaša

glasanje životinja.

Dodajte:

Kada djeca pogode zvuk kojim se životinje glasaju pitajte ih što rade.

npr. mijau, mijau, mijau- maca mijauče

koko-koko-da- kokoš- kokodače...

 

OBOGAĆIVANJE RJEČNIKA

''Jedan, dva tri- kaži mi ti''

Svrha: razvoj rječnika

Za uzrast: od treće godine

Kako igrati: kažite riječ, a dijete treba reći riječ suprotna značenja.

sunčan dan-kišni dan

duga kosa-kratka kosa

visoka kuća- niska kuća...

Dodajte:

· recite riječ, a dijete treba reći množinu iste riječi

npr.list-lišće, pas-psi...

· recite riječ, a dijete treba izmisliti odgovarajuće pitanja

npr. pismo- Što nosi poštar?

cipela- Što nosimo na nogama?

· zadajte djetetu riječ koja označuje zanimanje, dijete treba reći što radi, zatim

recite što netko radi, a dijete treba reći zanimanje

· izgovorite jednu imenicu, a dijete treba dodati pridjeve koji će tu riječ najbolje

opisati

npr. cvijet..... lijep, crven, mirisan, malen, mekan

lopta..... okrugla, velika, gumena, šarena

· djeca trebaju poznate imenice izraziti jednom riječju

npr. pas, mačka, koka, patka, pile su- domaće životinje

krumpir, luk, zelje, rajčica je- povrće

 

PREPOZNAVANJE RIME

''Rima iz vrećice''

Svrha: uočavanje glasovne strukture riječi

Za uzrast : od četiri godine

Što vam treba: čvrsta papirna vrećica napunjena sličicama

Kako igrati:izvlačite jednu po jednu sličicu i tražite od djeteta da kaže riječ koja se sa

sličicom slaže u rimi. Dopustite djetetu da govori i besmislene riječi važno je da uoči

rimu.

Dodajte:

Posložite na stol tri sličice, tako da se dvije rimuju, a dijete treba izdvojiti sličicu koja

je višak.

 

GLASOVNA OSVJEŠTENOST

''Glas do glasa –riječ''

Svrha: uočavanje položaja glasa u riječi

Za uzrast: od 4 i pol godine

Što vam treba: sličice na kojima su prikazani predmeti koji počinju s glasovima: A, E,

I, O, U, C, Č, Ć, Š, Z, Ž, H, F

Kako igrati:

Imenujte riječ tako da produžite prvi glas u riječ, a dijete neka ponovi za Vama, zatim

se zamijenite.

Pronađite sličice riječi koje završavaju s istim glasom i uvježbavajte produžavanje

zadnjeg glasa.

Dodajte:

· zadajte glas, a dijete treba nabrojit što više riječi koje započinju i završavaju

zadanim glasom

· recite jednu riječ, a dijete treba reći slijedeću riječ koja započinje s glasom

kojim završava riječ koju ste Vi izrekli, a zatim Vi nastavljate slijedeću riječ koja

počinje zadnjim glasom koje je dijete izreklo.

npr. Vi kažete čamac, a dijete kaže -cipela,zatim vi kažete avion, a dijete kaže

nogomet, itd.


"Rastimo zajedno Plus"

Završen je prvi ciklus radionica s roditeljima Rastimo zajedno Plus. Podsjetimo, radionice su vodile stručne suradnice, logopedinja Nataša Mustić i psihologinja Ivana Sopić Lumezi. Radionice je pohađalo šestero roditelja, a održavale su se jednom tjedno. Radionice Rastimo zajedno Plus osmišljene su s ciljem podrške roditeljima djece s teškoćama u razvoju i vjerujemo da smo taj cilj i ostvarili. Roditelji koji su sudjelovali stekli su pozitivne dojmove o ovom načinu podrške, izjavili kako su uživali i naučili nove vještine. Također, u radionicama poput ove, roditelji imaju prilike dobiti više informacija o brojnim temama koje ih zanimaju i problemima koji ih brinu. Jedni drugima daju korisne savjete, a voditeljice mogu pitati za stručno mišljenje. Na završnoj radionici roditelji su dobili zaslužene diplome, što smo proslavili nagradivši se slanim i slatkim. Može se zaključiti kako je prvi ciklus bio uspješan te se već planira novi.


Radionice Rastimo zajedno plus

Logopedinja Nataša Mustić i psihologinja Ivana Sopić Lumezi provode radionice s roditeljima Rastimo zajedno Plus. Program radionica je razvio UNICEF a namijenjene su roditeljima djece s teškoćama u razvoju. Radionice Rastimo zajedno Plus nude zajedničko učenje o roditeljstvu, razvoju djece, potrebama i komunikaciji, te omogućuju međusobnu podršku, poticajno i osnažujuće okruženje i partnersku razmjenu između roditelja i voditelja. Stručne suradnice su sudjelovale na edukaciji Rastimo zajedno u listopadu prošle godine gdje su stekle vještine potrebne za vođenje ovog programa. Sada uspješno provode prvi ciklus radionica a sljedeći se planira u proljeće. 

  


Tražilica


Napredno pretraživanje
Traži
Kalendar
« Prosinac 2020 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
30 1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
Prikazani događaji

Dan broja 112

Korisni linkovi

Arhiva dokumenata
CMS za škole logo
Centar za odgoj,obrazovanje i rehabilitaciju Križevci / Matije Gupca 36, HR-48260 Križevci / centar-odgoj-obrazovanjeirehabilitacija-kc.skole.hr / ured@centar-odgoj-obrazovanjeirehabilitacija-kc.skole.hr
preskoči na navigaciju