preskoči na sadržaj
Svjetski dan pošte
Svjetski dan pošte obilježava se 9. listopada svake godine, a proglašen je 1969. godine na Svjetskom poštanskom kongresu u Tokiju.
Svrha Svjetskog dana pošte je osvješćivanje uloge pošte u svakodnevnim životima ljudi i tvrtki, kao i njezina doprinosa u svjetskom društvenom i gospodarskom razvoju.
 
Naši učenici obilježit će ga izradom razglednica, pisanjem pisama i porukama svojim prijateljima. Pisma će ubaciti u školski sandučić.
 
Svjetski dan glasa

Svjetski dan glasa i zdravlja glasnica obilježava se 16. travnja.

Glas je vrlo važan „alat“ u svakodnevnoj komunikaciji i radu. Međutim svijest o važnosti glasa javlja se tek onda kada glas oboli ili ga izgubimo. Smanjenje glasovnih mogućnosti može znatno utjecati na učinkovitost i jasnoću govora i dovesti do teškoća, a ponekad može smanjiti ili čak ugroziti i radnu sposobnost.  Važno je da ne zapuštate svoj glas, već da  se pravovremeno javite liječniku  specijalisti otorinolaringologu - fonijatru, koji će utvrditi uzrok nastanka  promuklosti i uputiti vas logopedu. Logoped može pomoći i u slučajevima gubitka govora uslijed operativnog odstranjenja grkljana. 

Pohađanjem logopedske terapije možete jednostavnim postupcima brzo naučiti kako uspostaviti pravilnu fonaciju bez napora, boli i promuklosti.

Logopedske igre

Naša logopedinja Nataša Mustić predlaže logopedske igre i vježbe koje će ispuniti vaše vrijeme i pri tome vježbati komunikaciju, jezik, govor i motoriku.

 

LOGOPEDSKE IGRE I POTICANJE JEZIČNO – GOVORNOG

RAZVOJA

Igra je djetetovo najprirodnije okruženje i oblik života u kojem najlakše i najbrže uči.

Stoga, jezično govorni razvoj možete najjednostavnije poticati kroz igru od najranije

dobi tako da:

· pomažete djeci razlikovati šumove, zvukove, glasove i riječi

· nauče oponašati životinje, radnje,događaje, socijalne geste

· razvijate ritam igrajući ritmičke igrice, pjevajući pjesmice, brojalice

· potičete dijete na komunikaciju s različitim osobama i u različitim situacijama

· pričate djetetu o sebi i svom djetinjstvu-time zadovoljavate njihovu znatiželju i

potičete usvajanje novih riječi i razumijevanje

· imenujete stvari u djetetovoj okolini, time se razvija ekspresivni rječnik

· potičete motorički razvoj; šetajte s djetetom, ljuljajte se…

· zadovoljite djetetove potrebe za novim saznanjima, nađite uvijek vremena

odgovoriti na dječja pitanja- oni tako uče

· u komunikaciji s djetetom upotrebljavajte riječi koje ga potiču da više govori,

npr:''Pričaj mi više o tome'', ''…i onda?''…

· postavljajte djetetu otvorena pitanja poput:''Kako si to učinio?'', ''Kako je to

bilo?'' i slično.

· izbjegavate komunikacijske nesporazume jer dijete s jezično govornim

poteškoćama ne može uvijek riječima izraziti svoje želje, potrebe i doživljaje. To ga

rastužuje i ljuti te stoga katkad gubi kontrolu nad svojim ponašanjem. Oprostite mu.

 

Prijedlog aktivnosti poticajnih za jezično - govorni razvoj

VJEŽBE GOVORNIH ORGANA

Vježbe za pokretljivost jezika

Dijete ponavlja za Vama

· polagano pokretanje jezika prema naprijed (isplaziti jezik)

· polagano pokretanje jezika prema natrag

· polagano pokretanje jezika gore-dolje (prema vrhu nosa pa prema bradi)

· pomicati jezik lijevo-desno u kutove usana

· vrškom isplaženog jezika dodirnuti gornju, pa donju usnicu

· otvorene usne oblizati jezikom (kružni pokreti jezikom)

 

Vježbe za pokretljivost usana

Dijete ponavlja za Vama

· zaokružiti usne- dati poljubac

· razvući usne

· stisnuti usne

· pokušati držati olovku iznad gornje usne

· vježbe puhanja- puhati balon, puhati u svijeću….

 

Vježbe mimike lica

Dijete ponavlja za Vama

· zatvarati i otvarati oči

· stisnuti oči i naborati nos

· smiješiti se

· napraviti ljutito lice i tužno lice

 

IGRANJE SA ZVUKOVIMA

''Pogodi tko se glasa''

Svrha: razlikovati i oponašati različite zvukove

Za uzrast: od prve godine

Što vam treba: sličice životinja

Kako igrati: stavite sličice na stol i glasajte se onako kako se glasa životinja, a djeca

pogađaju i imenuju životinju, zatim Vi imenujte i tražite od djeteta da ono oponaša

glasanje životinja.

Dodajte:

Kada djeca pogode zvuk kojim se životinje glasaju pitajte ih što rade.

npr. mijau, mijau, mijau- maca mijauče

koko-koko-da- kokoš- kokodače...

 

OBOGAĆIVANJE RJEČNIKA

''Jedan, dva tri- kaži mi ti''

Svrha: razvoj rječnika

Za uzrast: od treće godine

Kako igrati: kažite riječ, a dijete treba reći riječ suprotna značenja.

sunčan dan-kišni dan

duga kosa-kratka kosa

visoka kuća- niska kuća...

Dodajte:

· recite riječ, a dijete treba reći množinu iste riječi

npr.list-lišće, pas-psi...

· recite riječ, a dijete treba izmisliti odgovarajuće pitanja

npr. pismo- Što nosi poštar?

cipela- Što nosimo na nogama?

· zadajte djetetu riječ koja označuje zanimanje, dijete treba reći što radi, zatim

recite što netko radi, a dijete treba reći zanimanje

· izgovorite jednu imenicu, a dijete treba dodati pridjeve koji će tu riječ najbolje

opisati

npr. cvijet..... lijep, crven, mirisan, malen, mekan

lopta..... okrugla, velika, gumena, šarena

· djeca trebaju poznate imenice izraziti jednom riječju

npr. pas, mačka, koka, patka, pile su- domaće životinje

krumpir, luk, zelje, rajčica je- povrće

 

PREPOZNAVANJE RIME

''Rima iz vrećice''

Svrha: uočavanje glasovne strukture riječi

Za uzrast : od četiri godine

Što vam treba: čvrsta papirna vrećica napunjena sličicama

Kako igrati:izvlačite jednu po jednu sličicu i tražite od djeteta da kaže riječ koja se sa

sličicom slaže u rimi. Dopustite djetetu da govori i besmislene riječi važno je da uoči

rimu.

Dodajte:

Posložite na stol tri sličice, tako da se dvije rimuju, a dijete treba izdvojiti sličicu koja

je višak.

 

GLASOVNA OSVJEŠTENOST

''Glas do glasa –riječ''

Svrha: uočavanje položaja glasa u riječi

Za uzrast: od 4 i pol godine

Što vam treba: sličice na kojima su prikazani predmeti koji počinju s glasovima: A, E,

I, O, U, C, Č, Ć, Š, Z, Ž, H, F

Kako igrati:

Imenujte riječ tako da produžite prvi glas u riječ, a dijete neka ponovi za Vama, zatim

se zamijenite.

Pronađite sličice riječi koje završavaju s istim glasom i uvježbavajte produžavanje

zadnjeg glasa.

Dodajte:

· zadajte glas, a dijete treba nabrojit što više riječi koje započinju i završavaju

zadanim glasom

· recite jednu riječ, a dijete treba reći slijedeću riječ koja započinje s glasom

kojim završava riječ koju ste Vi izrekli, a zatim Vi nastavljate slijedeću riječ koja

počinje zadnjim glasom koje je dijete izreklo.

npr. Vi kažete čamac, a dijete kaže -cipela,zatim vi kažete avion, a dijete kaže

nogomet, itd.

"Rastimo zajedno Plus"

Završen je prvi ciklus radionica s roditeljima Rastimo zajedno Plus. Podsjetimo, radionice su vodile stručne suradnice, logopedinja Nataša Mustić i psihologinja Ivana Sopić Lumezi. Radionice je pohađalo šestero roditelja, a održavale su se jednom tjedno. Radionice Rastimo zajedno Plus osmišljene su s ciljem podrške roditeljima djece s teškoćama u razvoju i vjerujemo da smo taj cilj i ostvarili. Roditelji koji su sudjelovali stekli su pozitivne dojmove o ovom načinu podrške, izjavili kako su uživali i naučili nove vještine. Također, u radionicama poput ove, roditelji imaju prilike dobiti više informacija o brojnim temama koje ih zanimaju i problemima koji ih brinu. Jedni drugima daju korisne savjete, a voditeljice mogu pitati za stručno mišljenje. Na završnoj radionici roditelji su dobili zaslužene diplome, što smo proslavili nagradivši se slanim i slatkim. Može se zaključiti kako je prvi ciklus bio uspješan te se već planira novi.

Radionice Rastimo zajedno plus

Logopedinja Nataša Mustić i psihologinja Ivana Sopić Lumezi provode radionice s roditeljima Rastimo zajedno Plus. Program radionica je razvio UNICEF a namijenjene su roditeljima djece s teškoćama u razvoju. Radionice Rastimo zajedno Plus nude zajedničko učenje o roditeljstvu, razvoju djece, potrebama i komunikaciji, te omogućuju međusobnu podršku, poticajno i osnažujuće okruženje i partnersku razmjenu između roditelja i voditelja. Stručne suradnice su sudjelovale na edukaciji Rastimo zajedno u listopadu prošle godine gdje su stekle vještine potrebne za vođenje ovog programa. Sada uspješno provode prvi ciklus radionica a sljedeći se planira u proljeće. 

  

Tražilica



Kalendar
« Siječanj 2021 »
Po Ut Sr Če Pe Su Ne
28 29 30 31 1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30 31
1 2 3 4 5 6 7
Prikazani događaji


Oglasna ploča
Učitavanje RSS feeda je završilo s greškom: 404

Pitanja i odgovori
 Naslov: FAQ

  • Naj 10 pitanja

  • Nedavna pitanja

  • Arhiva pitanja

Anketa
Dali konj kada se nalazi u kasu dodiruje u svakom trenutku podlogu :-)!






Forum

Korisni linkovi
Dnevni tisak


Arhiva dokumenata




preskoči na navigaciju